عضویت در باشگاه تماشاگران

بازیگران «پستچی پابلو نرودا» معرفی شدند

بازیگران «پستچی پابلو نرودا» معرفی شدند

بازیگران «پستچی پابلو نرودا» معرفی شدند

اکبر زنجان‌پور، رویا تیموریان، اشکان خطیبی و دنیا مدنی در نمایش «پستچی پابلو نرودا» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی به ایفای نقش می‌پردازند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر به نقل از هنر آنلاین، علیرضا کوشک جلالی کارگردان تئاتر مردادماه سال جاری نمایش «پستچی پابلو نرودا» در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر را به روی صحنه می‌برد.


این کارگردان تئاتر در خصوص بازیگران نمایش نیز گفت: رویا تیموریان، اکبر زنجان‌پور، اشکان خطیبی و دنیا مدنی سه بازیگری هستند که در نمایش «پستچی پابلو نرودا» ایفای نقش خواهند کرد.

 

نمایش «پستچی پابلو نرودا» نوشته آنتونیو اسکارمتا که در سال 1378 در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه آمده است، درباره سال‌های پیش از کودتای فاشیستی، علیه دولت سالوادور آلنده است. آن کودتای فاشیستی، چیزی شبیه به کودتای مصدق بود اما ماجرای نمایش، یک داستان عاشقانه است در مورد تأثیر شعر بر مردم. نرودا شعرهای عاشقانه بسیاری دارد و همه جای جهان او را می‌شناسند و می‌ستایند. این نمایش می‌گوید چگونه می‌توان مردم را با شعر عاشق کرد. درواقع قدرت تأثیرگذاری شعر را نشان می‌دهد. نکته جالب اینکه آن کودتا در تاریخ 11 سپتامبر اتفاق افتاد، اما کسی آن 11 سپتامبری را که در آن پنج هزار نفر در یک روز کشته شدند، به خاطر ندارد. حتی در پوسترهای این نمایشنامه در آلمان نوشته‌شده بود: 11 سپتامبر دوم.


علیرضا کوشک جلالی پیش‌ازاین نمایش «پستچی پابلو نرودا» را در شهرهایی از ایران و برخی از کشورها اجرا کرده است و موفق به دریافت جوایزی نیز شده است.


1398/1/21