عضویت در باشگاه تماشاگران

کارگردان نمایش بغل: مدیران ایران‌شهر برادرانه کنارمان بودند.

کارگردان نمایش بغل: مدیران ایران‌شهر برادرانه کنارمان بودند.

کارگردان نمایش بغل:

مدیران مجموعه‌ی ایران‌شهر برادرانه کنارمان بودند.

عرفان پورمحمدی کارگردان نمایش "بغل" که شهریور ماه امسال در سالن استاد سمندریان و همزمان با دهه‌ی سوم ماه محرم به روی صحنه رفت در گفت‌وگو با روابط عمومی تماشاخانه‌ی ایران‌شهر درباره‌ی پرداختن به موضوع مذهبی نمایش بغل گفت: انتخاب نمایش‌نامه‌ی بغل برای من کاملا دلی بود. زمانی با تکیه بر شیوه‌های اجرای تعزیه، نمایشی را در میدان ولی‌عصر(عج) اجرا می‌کردم به نام "مسیر صلح" که حدود شش سال اجراهای آن ادامه داشت؛ تا این‌که به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا مجبور به توقف آن شدیم. پس از آن ابتدا قصد داشتم نمایشی غیرمذهبی اجرا کنم. اما کهبد تاراج در این میان نمایش‌نامه‌ی بغل را نوشت که در چهار اپیزود به زندگی انسان‌هایی می‌پرداخت که در مسیر اتفاق‌های گوناگون هر کدام تحت تاثیر امام حسین (ع) دچار تحول و دگرگونی می‌شدند. با این اثر راغب شدم دوباره نمایشی با موضوع مذهبی کارگردانی کنم.
پورمحمدی با اشاره به این‌که نمایش بغل نخستین اثری است که در تماشاخانه‌ی ایران‌شهر کارگردانی کرده است افزود: تلاش کردم نمایشی در خور شان و آبرومند به روی صحنه ببرم. و در این مسیر مدیریت محترم مجموعه‌ی ایران‌شهر؛ جناب آقای نیلی و سایر کارکنان تماشاخانه برادرانه در کنارم بودند و حمایتمان کردند. بنابراین اجرا در تماشاخانه‌ی ایران‌شهر برای من تجربه‌ی خوبی بود.

این کارگردان جوان تئاتر درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی خود نیز گفت: قصد دارم نمایش‌نامه‌ی مادر مانده نوشته‌ی حمیدرضا آذرنگ را کارگردانی کنم؛ که امیدوارم بتوانم آن را تا سال آینده به روی صحنه ببرم.

 

دانلود فایل
1401/6/13