عضویت در باشگاه تماشاگران

جابر رمضانی با تیم کراوچ در تماشاخانه ایرانشهر

جابر رمضانی با تیم کراوچ در تماشاخانه ایرانشهر

جابر رمضانی با تیم کراوچ در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش «مخاطب» به کارگردانی جابر رمضانی از اواخر اردیبهشت در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر ‌روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، نمایش «مخاطب» به نویسندگی جابر رمضانی و کیوان سررشته و کارگردانی جابر رمضانی از اواخر اردیبهشت در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر ‌روی صحنه می‌رود.

«مخاطب» اقتباسی از نمایشنامه «مؤلف» نوشته‌ تیم‌ کراوچ نمایشنامه‌نویس انگلیسی است که این روزها با کارگردانی جابر رمضانی در حال تمرین و آماده‌سازی است تا بعد از بازبینی و دریافت مجوزهای لازم روی صحنه برود.

نمایش «مخاطب» همان‌گونه که از نامش برمی‌آید، اثری است که در بین مخاطبان اتفاق ‌می‌افتد و تماشاگران در اجرای آن دخیل هستند. مخاطبان تئاتر ایران تیم‌ کراوچ نمایشنامه‌نویس‌ نوگرای انگلیسی را از ۱۰ سال پیش و با اجرای نمایش «دیوار چهارم» امیررضا کوهستانی به یاد دارند که سال ۹۱ در موسسه فرهنگی اکو اجرا شد و اقتباسی از نمایش «انگلستان» این نمایشنامه‌نویس بود.

سال گذشته برای اولین بار چهار نمایشنامه از این نویسنده در قالب یک کتاب با ترجمه کیوان ‌سررشته و سپیده فلاح‌فر از سوی انتشارات «نوروز هنر» منتشر شد.

جابر رمضانی سال ۹۸ و پیش از شروع اپیدمی کرونا، نمایش «صدای آهسته‌ برف» را در سالن تئاتر مستقل تهران برای بار دوم روی صحنه برد که به مدت ۷۰ شب اجرا شد.

نمایش‌های او به‌غیراز ایران در کشورهای مختلفی ازجمله لهستان، ایتالیا، صربستان، مالزی، روی صحنه رفته‌اند و جوایز مختلف بین‌المللی را کسب کرده‌اند.


1401/2/6