عضویت در باشگاه تماشاگران

تماشاخانه ایرانشهر تقاضای تازه‌‌ای برای اجرا نمی‌پذیرد

تماشاخانه ایرانشهر تقاضای تازه‌‌ای برای اجرا نمی‌پذیرد

تماشاخانه ایرانشهر تقاضای تازه‌‌ای برای اجرا نمی‌پذیرد

 

حمید نیلی، مدیرعامل تماشاخانه‌ ایرانشهر می‌گوید جدول اجرایی امسال از مدت‌ها قبل بسته‌شده است و این مجموعه برای سال ۱۴۰۳ هم تقاضای جدیدی نمی‌پذیرد.

 

به گزارش ایران تئاتر، حمید نیلی، مدیرعامل تماشاخانه ایرانشهر، در خصوص وضعیت جدول برنامه‌ها و شرایط پذیرش تقاضای اجرای آثار جدید در این مجموعه، توضیحاتی را ارائه داد.

نیلی در این‌باره گفت: «جدول اجرایی امسال از مدت‌ها قبل بسته‌شده است و این مجموعه برای سال ۱۴۰۳ هم تقاضای جدیدی نمی‌پذیرد. برای گزینش‌ نهایی جدول اجراهای ایرانشهر تا پایان سال ۱۴۰۳، گروه‌هایی که در نیمه‌ دوم سال ۱۴۰۱ و همچنین سال جاری متقاضی اجرا بوده‌اند، در اولویت انتخاب هستند‌. تعدادی از این آثار‌ شایسته‌ انتخاب و گزینش‌ نهایی برای جدول سال ۱۴۰۳ هستند و برخی از تقاضاها نیز به دلیل محدودیت سالن‌ و زمان‌بندی اجراها در لیست رزرو‌ مجموعه قرار می‌گیرند.»

او در ارتباط با وضعیت گروه‌هایی که از نوبت‌ اجرای خود انصراف می‌دهند نیز چنین توضیح داد: «برخورد مجموعه با گروه‌هایی که به هر دلیل از نوبت اجرای خود انصراف می‌دهند‌، براساس ضوابط موجود در قرارداد خواهد بود. طبق این ضوابط، گروه‌ها موظف هستند دست‌کم دو ماه زودتر از تاریخ نوبت‌ اجرا، انصراف خود را به شکل مکتوب به تماشاخانه‌ ارائه کنند؛ در غیر این صورت به مدت سه سال از اجرا در این مجموعه محروم خواهند شد. از طرفی حین عقد قرارداد نیز از گروه‌ها چک ضمانتِ اجرا دریافت می‌شود.»

مدیرعامل تماشاخانه‌ ایرانشهر در پایانِ این گفت‌وگو یادآور شد که گروه‌های متقاضی اجرا در سال ۱۴۰۴ می‌توانند از ابتدای سال آینده، درخواست‌های خود را به این مجموعه ارائه کنند.


1402/10/11